Rozpoczęcie działalności w e-commerce może być kluczowym krokiem w rozwoju Twojej firmy – to ogromna szansa na zdobycie nowych klientów i wzmocnienie pozycji na rynku. Aby jednak tak się stało, należy przemyśleć wszystkie etapy działania, zaś pierwszą fazą założenia i efektywnego prowadzenia sklepu internetowego jest wybór odpowiedniej platformy do zrządzania sklepem internetowym, optymalizacji SEO oraz integracji z narzędziami marketingowymi. Jednym z ciekawych rozwiązań jest Shopify. Co to za platforma? Jakie korzyści może przynieść małemu biznesowi?
1. Shopify – co to jest za platforma?
2. Zalety Shopify
3. Jak wybrać platformę do zarządzania sklepem internetowym?
Rzecz jasna, Shopify nie jest jedyną platformą pozwalającą na uruchomienie sklepu internetowego oraz zarządzanie nim. To, co Shopify oferuje, jest jednak na tyle atrakcyjne, że wiele małych firm chcących założyć własny sklep internetowy wybiera właśnie tę opcję.
Shopify – co to jest za platforma?
Zacznijmy od początku, czyli odpowiedzi na pytanie: Shopify co to za platforma? Jest to dość wszechstronna platforma oferująca szereg narzędzi kluczowych przy własnym sklepie internetowym. Pozwala rozwijać biznes bez wielkich umiejętności informatycznych i programistycznych, pomaga uzyskać niezależność w różnych obszarach działalności. Ta platforma e commerce to wszystko, czego potrzebujesz, aby założyć i obsługiwać sklep internetowy, a także otwiera na różne funkcje: dodawanie produktów, promowanie ich i korzystanie z zewnętrznych funkcjonalności.
Zalety Shopify
Jakie są najważniejsze zalety Shopify? Przyjrzyjmy się im nieco bliżej.
- Łatwość obsługi
Panel administracyjny Shopify to bardzo intuicyjny interfejs i możliwość korzystania z platformy bez potrzeby znajomości kodowania.
- Gotowy hosting
Wybierając Shopify, otrzymujesz od razu hosting, dlatego nie ma już konieczności zakupu serwera.
- Bezpieczeństwo
Twój sklep jest bezpieczny bez dodatkowego zaangażowania, gdyż dostawca platformy zapewnia pełne wsparcie i aktualizacje.
A czy rozwiązanie to ma jakieś wady? Z pewnością ważny aspekt, który nasuwa się, gdy mowa o koszcie Shopify: cena wynika z faktu, że platforma działa na zasadzie subskrypcji, dlatego – zwłaszcza przy korzystaniu z dodatkowych funkcji – może stać się istotnym elementem w budżecie przedsiębiorstwa.
Jak wybrać platformę do zarządzania sklepem internetowym?
Wybór platformy e-commerce to kluczowy krok w rozwoju w branży e commerce. Aby jednak faktycznie odnieść korzyści, warto zwrócić uwagę na kilka kluczowych czynników: nie tylko budżet, ale także dostępne funkcjonalności.