Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych

Warto wiedzieć, że pozycjonowanie stron internetowych w żadnym przypadku nie jest jednorazowym procesem. Zjawisko to stanowi kompleksowe działanie, w ramach którego dochodzi do wielu zróżnicowanych czynności. Co jest celem tego rodzaju procesu? Oczywiście zwiększenie widoczności strony internetowej w organicznych i bezpłatnych wynikach wyszukiwania pod określone słowa kluczowe.

Zwiększenie widoczności strony internetowej w naturalnych wynikach wyszukiwania ma ogromne znaczenie dla przyciągnięcia uwagi nowych potencjalnych klientów, czyli takich, którzy w przyszłości najprawdopodobniej skorzystają z twoich usług. Co wchodzi w zakres kompleksowej optymalizacji? Przede wszystkim jest to contentowa i techniczna optymalizacja SEO witryny, tworzeniu nowych tekstów, pozyskiwaniu wysokiej jakości linków zewnętrznych. A wszystko to dla rozwoju Twojego biznesu w sieci!

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie stron internetowej tworzą czynności, mające na celu poprawienie widoczności strony internetowej w wyszukiwarkach. Pionowa widoczność strony uzyskiwana jest dzięki wykorzystaniu konkretnych słów kluczowych, z kolei dzięki poziomemu pozycjonowaniu stron WWW witryna jest w stanie rozszerzyć swoją widoczność poprzez pojawianie się fraz long tail.

Z marketingowego punktu widzenia, pozycjonowanie stron internetowych odgrywa w tej kwestii ogromne znaczenie. Jego nadrzędnym celem jest pozyskanie nowych odbiorców wykazujących zainteresowanie oferowanymi usługami lub towarami dostępnymi na konkretnej stronie internetowej. Na co jeszcze wpływa skuteczne pozycjonowanie? Oczywiście na zwiększenie ruchu na stronie poprzez zwielokrotnienie liczby wejść z organicznych  wyników wyszukiwania.

Pozycjonowanie stron internetowych – jak działa?

W pozycjonowaniu strony internetowej chodzie przede wszystkim o to, by Twoja witryna znalazła się wysokich pozycjach organicznych wyników wyszukiwania, najlepiej w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania Google. Dlaczego jest to tak ważne? Każde słowo kluczowe wpisywane w wyszukiwarkę  jest analizowane poprzez algorytm Google przedstawiając wyniki najlepiej odpowiadające konkretnemu zapytaniu.

Warto pamiętać, że samych stron internetowych w sieci są ponad 2 miliardy, więc może się wydawać, że obecność naszej marki na początku tego zestawienia to powód do świętowania sukcesu. Niestety, należy wiedzieć, że największą liczbę zainteresowanych odbiorców zrzeszają pierwsze wyniki – ok. 50%, kolejne strony budzą tylko ok. 11% zainteresowania. Szukając w sieci konkretnej usługi zazwyczaj sięgamy po wyniki z pierwszej lub drugiej strony, rzadko przewijamy listę szukając odpowiedzi na 30 czy 40 stronie. Dlatego taki istotne jest aby w celu dotarcia do jak największej liczby klientów, Twój wynik znalazł się na czele indeksu.

Strategia pozycjonowania stron internetowych

Samo wybicie się na szczyt indeksu Google nie zwiastuje jeszcze zwycięstwa. Pamiętajmy, że realne dotarcie do szerokiej grupy zainteresowanych klientów zapewnia jedynie pozycjonowanie strony pod konkretne słowa kluczowe- czyli najczęściej wyszukiwane, najbardziej popularne i wysoce rokujące dla konwersji. Samo zdobycie pierwszej pozycji na frazę kluczową stanowi frazę poradnikową, nie sprzedażową. Także niewłaściwe dopasowanie słów kluczowych może sprawić, że zainteresowanie stroną spadnie, dlatego pozycjonowanie strony internetowej lepiej jest zlecić profesjonalistom z funkymedia.pl, którzy dobiorą do Twojej strony odpowiednie słowa kluczowe i stworzą efektywną strategię pozycjonowania.